10 potravin, které zvýší vaší energii

01.11.2016 00:18

Pravděpodobně jste slyšeli o termínu superfood. Tento pojem je často aplikován na potravinyi, jako je hnědá rýže, špenát, kokosový olej, arónie, jogurt, rajčata a jiné zdravé potraviny. Ale už jste někdy přemýšleli nad tím, co dělá z potravin Superpotraviny?

Superpotravinami můžeme nazvat super výživné potraviny s vysokým obsahem živin ( vitamíny, minerály, antioxidanty, esenciální aminokyseliny, atd), ale mají také další vlastnosti, které přímo podporují imunitní systém, snížují zánět v těle, podporují duševní zdraví, a zvýšují energii, vytrvalost a dlouhověkost.

Představujeme top 10 energeticky posílujích superpotravin, které by jsme měli zařadit do svého jídelníčku:

Oves

Jedná se pravděpodobně nejlépe vstřebatelnou obilninu, protože má vysoký obsah vlákniny, bílkovin, draslíku, hořčíku a dalších minerálů. Oves je nejvhodnější na snídani, stabilizuje hladinu cukru v krvi po celý den díky vláknině. Oves na základě studiích podporuje snížení hladiny cholesterolu, a tím prospívá zdravému srdci. Pokud nejste fanoušci ovesných vloček, můžete posypat saláty, obiloviny nebo jogurt, jako zdroj energie..

  • vhodný do snídaňových směsí

Quinoa

Tato bezlepková obilná zrna mají více bílkovin než kterákoli jiná obilnina. Je také bohatá na aminokyseliny (jako je například lysin, cystein, Quinoamethionin), a je považovat jako zdroj úplných proteinů (obecně, kompletní proteiny se nacházejí pouze v živočišných produktech). Aminokyseliny pomáhají při udržování svalů po cvičení, zatímco kyselina listová, hořčík a fosfor zvyšují hladinu energie.

 

Borůvky

Kromě toho, že jsou nabité výkonnými antioxidanty a sacharidy, obsahují borůvky vitaminy A a C, kyselinu listovou, draslík, hořčík a vlákninu. BorůvkyVýzkumy vědců naznačují, že tyto živiny, spolu s phytochemikáliemi (sloučeniny, které dávají rostlinám svůj pigment) obsaženými v borůvkách posílují imunitní funkce a snížují příznaky deprese tím, že brání hromadění volných radikálů. To pomáhá tělu a mysli se zotavit ze stresu a současně urychluje regeneraci buněk.

Losos

Losos je nabitý protizánětlivými omega-3 mastné kyseliny (zejména DHA a  EPA), které zlepšují zdraví srdce,a také bílkovinami. Losos se lososdoporučuje konzumovat alespoň dvakrát týdně. Bylo zjištěno, že příjem ryb s obsahem omega-3 mastných kyselin je důležité pro snížení depresivních symptomů a zlepšení kognitivních funkcí mozku. Dochází také ke zlepšení metabolismu, včetně účinnějšího využití kyslíku v těle během cvičení. Důležité při výběru lososa pamatovat, aby to byl tzv. divoký losos z volné přírody.

 

Avokádo

avokádo je zdrojem zdravých tuků, vlákniny, draslíku, vitaminů A a E, a kyseliny listové. Je také dobrým zdrojem omega-3 mastné Avokádokyseliny(alfa-linolenové kyseliny), která zlepšuje metabolismus a prospívá zdravému srdci. Snižuje také úroveň oxidačních rizikových faktorů, hladinu krevního tuku a zánětlivých markerů (jako je homocystein, který způsobuje únavu, diabetes, artritidu, a chronický únavový syndrom).

Krůta

krůta má nízký obsah tuku a je také dobrým zdrojem bílkovin. Obsahuje aminokyselinu tyrosin, která zvyšuje hladiny dopaminu a noradrenalinu, chemických látek v mozku, kterépodporují soustředěnost a bdělost. Krůta obsahuje vitamíny B6 a B12, u nichž se ukázalo zmírněnínespavost, deprese a naopak zvýšení energie.

Goji bobule

Používá se více jak 5000 roků v čínské medicíně ke stimulaci energie, snižuje stres. Goji bobule zvýšejí průtok krve. Oranžové červené bobuleGoji plody jsou koncentrované zdroje antioxidantů; které působí proti volným radikálům. Jsou také zdrojem luteinu a zeaxantinu - vhodné pro oči.

  • elixír mládí - ovoce dlouhověkosti
  • zdroj antioxidantů
  • doplněk při redukčních dietách
  • podporuje imunitní systém
  • superpotravina 21. století

Mandle

Mandle jsou zdrojem bílkovin, tuků a vlákniny, obsahují také vápník, draslík, fosfor a vitamin E. A co víc, jsou bohatým zdrojem hořčíku, který hraje klíčovou roli při přeměně cukr na energii. Ti kteří mají nízkou hladinu hořčíku v těle, mohou mít málo energie a mohou mít problémy se spánkem i křeče v nohách.

Čočka

Tyto luštěnina je zdrojem energie s nízkým obsahem tuku s obsahem bílkovin, vlákniny, železa, draslíku, zinku a kyseliny listové. Jsou takéčervená čočka bohaté na selen, minerál, který působí proti procesu stárnutí.  Vláknina v této luštěnině stabilizuje hladinu cukru v krvi.

  • předchází chudokrevnosti
  • podporuje hubnutí
  • neobsahuje lepek
  • více

Kapusta

je nabitá vitaminem C, A, vápníkem, železem, draslíkem, tato listová zelenina je také zdrojem bílkovin a vlákniny. Má také velmi nízký obsah kalorií. Kromě toho je nabitá i flavonoidy, fytochemikáliemi s antioxidačními ůčinky,.

 

Diskusní téma: 10 potravin, které zvýší vaší energie

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek