Superfoods

04.02.2015 13:14

Superpotraviny prakticky: jak na ně?

Mají exotická jména i chutě a možná právě proto se je mnoho lidí stále bojí zařadit do jídelníčku. A to je škoda, protože superpotraviny jsouSmoothie a chiasuperzdravé! Každý píše o superpotravinách, ale nikdo vám neřekne, jak je prakticky dostat do jídelníčku. My pro vás máme inspiraci na snídani, oběd i večeři. Všechna jídla si můžete připravit pokaždé jinak, vždy ale budou stejně zdravá. Den začněte poctivou miskou vloček
A rozhodně nemyslíme přeslazené směsi z obchodu! Obětujte ráno chvilku času a připravte si müsli smícháním těchto ingrediencí:

  • ovesné vločky nebo jiný základ,
  • čerstvé ovoce (banán, hruška nebo jablko),
  • sušené ovoce (rozinky, brusinky nebo borůvky),
  • ořechy (superzdravé jsou kešu nebo mandle),
  • lžička chia semínek a lžíce goji,
  • pár lžic bílého jogurtu.

Variantou pro ty, kteří ráno nestíhají, je připravit si dopředu vlastní mix ze základu, sušeného ovoce, ořechů a chia. K směsi pak už jen přidáte pár lžic jogurtu a jednu lžíci šťávy z arónie. V tomto případě k snídani doporučujeme pít goji čaj. K obědu zkuste trochu jiné obiloviny
Ať už oběd vaříte, smažíte nebo pečete, používejte přepuštěné máslo ghí nebo ještě lépe kokosový olej. Svému tělu dodáte zdravé tuky a kokosový olej navíc využijete i v péči o pleť.
Místo klasických příloh vyzkoušejte quinou nebo amarant. Nejde o typické obiloviny a obě mají lehce oříškovou chuť. Můžete s nimi zahustit polévku, připravit kaši a skvěle se hodí i pro přípravu sladkých jídel. Půl hodiny před obědem nebo dvě hodiny po něm si dopřejte sklenici vody s rozmíchanou lžící prášku ze zeleného ječmene. Vyrovnává hladinu cholesterolu a cukru v krvi, takže na vás po jídle nepadne únava.
Saláty se k večeři nikdy neomrzí.  Večeře by měla být lehká, aby tělo přes noc nemuselo vydávat příliš energie na trávení.
Doporučujeme proto saláty, s jejichž přípravou si můžete vyhrát zrovna jako s přípravou ranního müsli. Kromě klasických Kromě klasických ingrediencí do svého superzdravého salátu ale zkuste zařadit i následující:

  • Nopál: občas se mu říká mexická okurka a jde o druh kaktusu opuncie, který obsahuje mimo jiné 17 aminokyselin. Do salátu ho můžete použít místo klasické okurky.
  • Konopný, lněný nebo pupalkový olej: málo známé oleje jsou chuťově výrazné, proto jich stačí lžíce. Smíchejte ji s olivovým olejem a máte superzdravou zálivku.
  • Dýňová semínka nebo piniové ořechy: přihoďte si 1-2 lžíce do hotového salátu a on získá novou strukturu i spoustu cenných látek navíc.

Abyste svůj den zakončili opravdu jak se patří, rozmíchejte si po večeři v mléce nebo šťávě 1-2 lžičky prášku z macy peruánské. Kromě psychické odolnosti posiluje i libido (říká se jí peruánská viagra) a díky tomu je zárukou příjemného večera.