Jak na Alzheimerovu chorobu 2. část.

08.11.2015 22:06

Potřebujeme hlavně preventivní opatření, aby k této nemoci vůbec nedocházelo. Rozhodně mezi zásadní zbraně patří nový model stravování,Brainfoodtakzvaná Dieta pro naši mysl.

Jde o vybrané druhy potravin (brainfood ), které pozitivně ovlivňují funkci mozku a nervového systému.

Tento nový model stravování, je spojován s až o 53% nižším rizikem vzniku této choroby. Je dobré dodat, že i mírné dodržování pravidel této diety, může toto riziko snížit o víc než třetinu.


Pro zjednodušení, jde o základní prvky středomořské kuchyně, takže žádné hladovění. Jde o lehkou stravu, bohatou na zeleninu, lehká masa, jako je ryba a zdravé tuky. Dieta pro naši mysl je rozdělena na patnáct položek, přičemž deset jich je doporučeno do jídelníčku zařadit a poté jejich příjem dodržovat. Pět vybraných druhů potravin by mělo být naopak vyškrtnuto.

Listová zelenina

 Listová zelenina má všechny možné druhy zdravotních výhod a to od tlumení bolesti až po zlepšení zraku. Je jich mnohem více, než jen Listová zeleninakapusta a její odrůdy. Například mangold, špenát, nebo u nás tolik oblíbené zelí. Tyto tři druhy jsou vynikající i za syrova, třeba ve formě salátů.

Ostatní zelenina

Listová zelenina je sice na prvním místě, ale to neznamená, že by se měla ignorovat ostatní zelenina. Květák může zlepšit činnost našich jater. Artyčoky léčí střeva. Ve skutečnosti je potřeba prostě jíst více porcí zeleniny za den. Jen je třeba se ujistit, že jde o nezávadnou zeleninu pěstovanou organicky. Supermarketová zelenina bývá plná pesticidů a ty naopak můžou za zvýšení rizika Alzheimerovy choroby.

Ořechy

Ořechy mají všechny druhy výhod, od hubnutí, po prevenci rakoviny. Jsou to především skvělé doplňovače energie, pokud hledáme rychlé a Ořechyhlavně zdravé občerstvení.

Bobule ( sušené plody )

 A z bobulí celkově, jsou borůvky jediné ovoce, které má být specificky jmenováno do tohoto seznamu. Výhody borůvek jsou v tom, že podporují práci srdce, čistí krev a tím ovlivňují systém detoxikace organizmu. Brusinky, arónie, jahody, rybíz, borůvky, brusinky, ostružiny, maliny, goji, dřínky atd...

Fazole

Fazole jsou zdrojem vlákniny a bílkovin, což znamená, že jsou skvělé pro udržení pocitu sytosti.

Celozrnné potraviny

 Celá zrna jsou výborným zdrojem vlákniny, která má spoustu zdravotních výhod. Od snížení krevního tlaku, ke zlepšení citlivosti na inzulín. Jen si je třeba, ze zdravotního hlediska uvědomit, že ne každý snáší celozrnné potraviny dobře. Proto pozor na příznaky, které by mohly nepříznivě ovlivnit naše tělo.

Ryby

Ryba má opět všechny druhy výhod. Ochrana zraku, prevence rakoviny prostaty. Ovšem není ryba jako ryba a proto je potřeba opět s přihlédnutím k aktuálnímu zdravotnímu stavu vybrat takový druh, který nám bude vyhovovat. Někdo přísahá na tuňáka, jiný preferuje maso lososa.

Drůbež

  • krůtí maso
  • kachna