Superpotraviny a ten nejjednodušší návod na použití:-)

02.11.2015 22:33

Superfoods, zní to jako nádherný slib o věčném zdraví, kráse a štěstí.:-)Provdou je, že vlastně znovuoběvujeme už dávno používané a pro domorodé kultury naprosto běžné suroviny, protože superpotraviny rostou ve všech částech světa. Jen se v tom lehce vyznat a pak vždy sáhnete po tom pravém. Superfoods, to jsou bylinné, přírodní potraviny, bobule, ovoce, ořechy a semena. Tyto potraviny obsahují obrovské množství nám prospěšných látek v mnohem vyšší koncentraci, než jiné běžné potraviny. A nemusí to být hned exotická maca. Ona i naše kadeřavá kapusta, kterou jsme jako děti odmítaly jíst, se řadí mezi superpotraviny! Kdybychom tak víc věřili našim babičkám. A proč jsou tyto potraviny tak super? Příčinou jsou antioxidanty, ingredience jako je vitamin C, který například likviduje volné radikály v našem těle. Antioxidanty, směs vitamínů, minerálů a fytochemikálií v přirozené potravě naše tělo přijme mnohem snáz, než nějaké umělé vitaminové doplňky.

Pravdou taky je, že taková chia semínka, kakaová drť nebo goji bobule, nám mohou dát ještě mnohem víc a proto si nejen o nich dnes povíme.

Všichni známe ovesné vločky, ale vezměte celozrnné ovesné vločky, přidejte k nim lžíci namočených chia semen a ranní cereálie rázem povýší na superfood. Říká se, že dvě polévkové lžíce chia semen, aztéckého bojovníka posílila na celý den. Chia dává vytrvalost a dodává tělu bílkoviny a cenné mastné kyseliny, které si neumíme vytvořit sami. A tím, semena bobtnají v tekutině, nám vlastně pomáhají k dlouhodobému pocitu sytosti. Pro ty z vás, co mají děti, které ve škole nějak nestíhají svačit a to i v případě, že jim krájíte panáčky s ředkviček:-) mám super rychlo typ na svačinu, kterou sní i moje dcera.

Rychlá a zdravá svačina nejen do školy

Do skleničky od přesnídávky dám bílý jogurt, zamíchám 2 lžíce chia a osladím trochou datlového sirupu a světe div se, skleničku mi dcerka přináší prázdnou.

Slaná varianta je opět bílý jogurt, 2 lžíce chia, nakrájené rajče, nebo salátová okurka, špetka himálajské růžové soli.

Potřebujeme dostat do dětí zdravé snídaňové cereálie?

Jednoduše uděláme doma a s takových ingrediencí, o kterých víme, že je naše dítko sní. Pozor, ovesné vločky strácí vařením hodně na své hodnotě, proto je necháme pouze nabobtnat v teplé vodě, mléku nebo ořechovo-madlových variantách.

Nám se osvědčil tento recept.

Hrst jemných vloček namočím do teplého bio mléka,přidám naše oblíbené chia semena, nakrájené sušené datle, nastrouhané malé jablko a špetku skořice. Promíchám a nechám natáhnout tekutinu. Kdo chce, může dosladit třeba medem.

Jde na vás rýma a celková podzimní rozpadlost? Syrové kakaové boby nám nejen zlepší náladu, ale pomohou i při hlásícím nachlazení. A je mnohem lepší použít na kakao k snídani čistý kakaový prášek, který dosladíme medem, nebo třeba super zdravou variantou k cukru, cukrem kokosovým, než nalévat děti i sebe instantními výtvory ve vesele  barevných krabicích.

Co takhle snídaně pro naše vytížené muže

Potřebujete se v práci soustředit na vyřešení problému, nebo potřebujete nastartovat na trénink? Mám recept, který je jednoduchý a funguje. Maca peruánskáHlavní ingrediencí je Maca peruánská.

Do mixéru nasypeme půl hrnku ovesných vloček, hrst vlašských ořechů, hrst goji, hrst čerstvých či mražených borůvek, půl hrnku tekutiny,(voda, mléko, sójové mléko) a bombu nakonec – 1 čajovou lžičku prášku Maca. Maca je plná aminokyselin, železa a celkově posiluje. Na závěr můžeme přidat super koření na zrychlení metabolismu a tím je skořice, dosladit medem nebo kokosovým cukrem a den může začít.

 

Příště si povíme o dalších asi ne úplně známých superpotravinách, jako je třeba plod stromu  baobab :-) Zatím se loučím, vaše Jana