Hydratace organismu

pitný režim a dostatek vody je nezbytný pro všechny funkce našeho těla, které obsahuje cca 70% vody.
  • ve chvíli, kdy pociťujete žízeň, je to signál, kdy máme nedostatek kyselin
  • pouhé snížení o 2% vody v těle má vliv na snížení pozornosti, únavu a může zvýšit i riziko úrazu (zmatenost, dezorientace)
  • jednoduchý indikátor je barva moči (sytě žlutá moč je znakem nedostatku vody v těle)
  • doporučený orientační příjem tekutin je cca 20-24ml vody/kg, tj při 50kg cca 1 000 -1 300ml  vody

Jaké jsou projevy dehydratace organismu?

  • bolest hlavy - málo vody snižuje hladinu hormonu serotoninu, což může být hlavním spouštěčem tupé bolesti ve spáncích či dokonce migrény
  • neschopnost zhubnout (tělo zadržuje vodu) - vypití dvou sklenic vody před jídlem zrychlí metabolismus o 30 procent
  • chronická únava a náladovost - klesá krevní tlak, srdeční tep se zase zvyšuje jako na houpačce, to způsobuje únavu, malátnost, podrážděnost, poruchou soustředění i paměti a zhoršením mozkových funkcí
  • riziko dopravní nehody - před cestou v průběhu cesty málo pijeme - chyby při řízení se u dehydrovaných řidičů zdvojnásobují
  • rychlejší stárnutí - nedostatečný pitný režim ničí mladistvý vzhled - snižuje se elasticita pokožky a vznikají vrásky
 

Superpotraviny, které hydratují organismus:

Diskusní téma: Hydratace organismu

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek