Deprese

Pojem deprese je charakterizován jako přetrvávající pocit intenzivního smutku, beznaděje a ztráty zájmu o cokoliv. V řadě případů se deprese Depresedostavuje bez zjevné příčiny. Studie v psychiatrii a Výzkum ukázali, že lidé, kteří konzumují více fermentovaných potravin, včetně jogurtu, kefíru , kysaného zelí, kombuchy , misa a kimchi, mají méně příznaků a výskytu sociální úzkosti,  strachu, náladovosti, frustrace, neurotismu a dalších podobných projevů.

Depresi vyvolat řada faktorů:

  • nemoc
  • hormonální porucha
  • nerovnováha v těhotenství ( předporodní deprese )
  • po porodu ( poporodní deprese )
  • při stresové životní události, např. smrt blízké osoby
  • bývá vedlejším účinkem některých léků, např. hormonální antikoncepce.

Deprese je častější u žen, mívá rodinný výskyt a projevuje se při různých genových mutacích.

Co dělat pokud se dostaví deprese?

Bez varování a zjevné příčiny se najednou cítíte bez života. Nemáte energii, chuť cokoli dělat, máte pocit, že nestojíte za nic. Přepadla vás náhlá deprese! Jak ji překonat? Důležité je tento fakt přijmou a hledat cestu jak z deprese ven!
  • fyzická aktivita, rozproudit tělo - nejlépe práce na zahrádce, sport, nebo svižná procházka v přírodě
  • myslete jen na sebe - dopřejte si něco po čem toužíte, masáž, teplá koupel, relaxační spánek, dobré jídlo nebo film...
  • dýchejte pokud máte akutní stres, nadechujte se dlouze a hluboce, stejně dlouze a pomalu i vydechujte. 

Superpotraviny působící proti depresím:

v případě depresí a slabé psychice je dobré konzumovat hovězí vývar se zeleninou (vařený na plynovém sporáku se zakrytou pokličkou při mírném varu po dobu min. 24hodin i několik dní)

Byliny působící proti depresím

  • třezalka tečkovaná
  • maliník obecný - působí jako prevence

Úzkost a deprese:

Úzkost a deprese jdou často ruku v ruce, přičemž asi polovina pacientů s depresí také zažívá úzkost. Úzkost je v korelaci s nižší hladinou antioxidačního stavu. Pokud zařadíte do jídelníčku potraviny bohaté na antioxidanty, mužete zmírnit příznaky úzkostných poruch.

Jaké jsou antioxidanty působí proti úzkosti:

  • Fazole : sušené malé červené, Pinto, černé, červené ledvinky
  • Ovoce : jablka (Gala, Granny Smith, Red Delicious), švestky, třešně, švestky
  • Lesní ovoce: ostružiny, jahody, brusinky, maliny, borůvky
  • Ořechy: vlašské ořechy, pekanové ořechy
  • Zelenina : artyčoky, kapusta, špenát, červená řepa, brokolice
  • Koření: kurkuma (obsahující účinnou látku kurkumin) a zázvor

více o depresích

Články s tématikou deprese

Diskusní téma: Deprese

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek