Fermentovaná zelenina

Fermentace je prastarý způsob konzervace známý min. 4000 roků.  Během fermentace vzniká z obsažených sacharidů činností bakterií kyselina mléčná a další látky, které v anarobním prostředí (bez přístupu vzduchu) zajišťují trvanlivost potravin. Fermentovaná (mléčně kvašená) zelenina je zdrojem přírodních probiotik, která jsou tělu vlastní. Fermentovat můžeme např. tuto zeleninu:Bílé ředkve (daikon), květák, ředkvičky, cukety, artyčok, okurky, dýně, fazolky, topinambury ... Mezi naše velmi oblíbené patří nakládané zelí (bílé i červené) s cibulí a mrkví.

Jak prospívá fermentovaná zelenina?

  • zdroj vlákniny a enzymů, které podporují stravitelnost
  • zdroj probiotických bakterií
  • snižuje hladinu škodlivého cholesterolu
  • probívá obranyschopnosti organismu
  • preventivní účinek na některé druhy rakoviny
  • protibakteriální účinek

Která zelenina se dá fermentovat?

  • zelí, čínské zelí
  • kořenová zelenina
  • řepa, kedlubna, tuřín
  • okurky
  • dýně, tobinambury, květák

Jak postupovat při fermentaci?

  • důkladně opranou a čistou zeleninu nakrájíme, nasolím e promačkáme až se vytvoří šťáva
  • více
 

Diskusní téma: Fermentovaná zelenina

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek