Rebarbora (reveň)

rebarbora je zdrojem  vitaminu C, B3, B5,  B9 (kyselina listová) a A, dále obsahuje železo, draslík, fosfor a hořčík. Pokud vám rebarbora vyžene naRebarbora květ, květ ihned odlomte, květ bere rostlině živiny a řapíkaté listy by byly slabé. Sklízí se silné řapíky (řapíkaté listy se musí oloupat pro další použití), které odlomíte u země,  postupně od poloviny dubna až do konce června. Pro zamezení nepříznivých účinků je vhodné současně s rebarborou podávat mléčné výrobky, které mají vysoký obsah vápníku. Proto se rebarborový koláč se obvykle peče v kombinaci s tvarohem. více
 

Rebarbora a její účinky na zdraví:

  • nevýhodou je vyšší obsah kyseliny šťavelové, proto je rebarbora vhodná do moučníků a sladkých jídel, proto by měla vždy projít tepelnou úpravou
  • močopudné účinky (draslík)
  • zdroj pektinu a rutinu
  • zlepšuje peristaltiku střev
  • vhodná při zácpě
  • více
Použití: do moučníků, ovocných knedlíků, polévek či kompotů

Rebarborový džem, recept:

  • 1 kg rebarbory
  • 400 g cukru
  • šťávu a kůru z ½ citronu
  • špetku skořice nebo zázvoru
  • želírovací cukr

Rebarboru očistěte a nakrájejte na kostičky. Dejte do hrnce a mírně podlijte vodou, přidejte citronovou kůru a vařte doměkka. Poté přidejte želírovací cukr, skořici či zázvor a povařte. Nakonec přidejte citronovou šťávu. Ještě horkou plňte do malých skleniček a stavte dnem vzhůru. Po vychladnutí uložte džemy do spíže.

 

Diskusní téma: Rebarbora

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek