Jak se vypořádat s viry

07.01.2015 22:09

7 způsobů, jak se vypořádat a předcházet častý virovým infekcím

Opakuje se u vás často nachlazení, chřipka, zánět průdušek, opary, herpes ? Zkuste tyto přírodní prostředky ...

Naše těla jsou uzpůsobena tak, aby se neustále zbavovala patogenů, ale oslabený imunitní systém, chronická únavu, fyzický a emocionální stres často vedou k opakujícím se virovým infekcím. Ty mohou zahrnovat nachlazení, chřipka, bronchitida, opary nebo ohniska herpesu.

Pokud jste zažili některou z výše uvedených více než jednou v minulém roce, může to být znamení, že máte oslabený imunitní systém. Váš imunitní systém funguje na třech úrovních vaše pokožka, hleny, sliny a další tělesné tekutiny tvoří bariéru proti většině patogenům. Pokud se nějaké patogeny dostanou přes tuto vrstvu, vaše tělo reaguje zahájením léčení, při akutních (lokalizované) formě i chronické formě. Chronický zánět může vést k onemocnění, pokud se neléčí, což je důvod, proč je tak důležité, aby jste konzumovali mnoho protizánětlivých potravin ve vaší stravě. Finální úroveň obrany se stane, když vaše tělo vysílá T a B buňky, které zabíjejí patogeny a vytvářet protilátky.

Začleněním jednoduchých tipů životního stylu a zdravé, imunitu posílující potraviny do vašeho každodenního života, můžete posílit vlastní obranyschopnost organismu proti nemocem.

1. Kokosový olej

Kyselina laurová je nasycený tuk nalezený v kokosovém oleji. Je známo, že inhibuje produkci viru a je často používán pro boj s širokou Kokosový olejškálou virových infekcí, nachlazení, chřipky, prasečí chřipky a oparů. Antimikrobiální účinky Kokosového oleje púsobí tak,  že vytvoří ochrannou lipidovou bariéru kolem bakterií a virů. Kokosový olej má vysokým bod varu a proto je ideální pro vaření při vysokých teplotách ( nepřepaluje se ). Zkuste dát zeleninu jako mrkev, petržel, fenykl, a růžičkovou kapustou pražit v kokosovém oleji  při 375 stupních po dobu 30 až 40 minut, budete mít zdravé a imunitu posílující jídlo. Kososový olej je vhodný i pro orální očistu, stačí lžíci kokosového oleje nechat působit v ústech asi 20 minut.

2. Spirulina

Tato volně plovoucí řasa nebo sinice, které se tvoří ve slané vodě nebo sladké vodě se používá jako zdroj potravy v civilizací po celém světě, od Aztéků do Číny, Japonska a Koreje. Je vynikající pro vegany ( zdrojem vitaminu B12 ) spirulina snižuje virovou aktivitu a zvyšuje imunitní reakci. Některé studie dokonce prokázaly, že dlouhodobé užívání spiruliny může snížit virovou zátěž HIV a výrazně snížit symptomy.
A konečně, u spirulina bylo prokázáno, že účinně bojuje proti HSV-2 (herpes genitalis) tím, že brání vstřebávání a penetraci viru v počátečních fázích. Najít kvalitní Spirulinu můžete obchodě se zdravou výživou nebo eshopech. Spirulinu můžete přidat třeba do svého ranního smoothie v práškové formě.

3. Houby

Houby nejsou jen chutné, jak je také známo, ale mají i antivirové, antibakteriální, protinádorové vlastnosti. Vetšina druhů hub obsahuje beta-glukany, sloučeniny, které aktivují imunitní systém a brání infekcím. Beta-glukany aktivují vaše bílé krvinky do nejvyšší pohotovosti pro případ invaze virů, a tak brání onemocnění v zárodku.
Některé brazilské houby Agaricus blazei murill obsahují vysoké množství beta-glukanů vzhledem k hmotnosti, ale běžnější odrůdy, jako je shiitake, hlíva ústřičná a Maitake jsou také jejich výborným zdrojem. U imunitně zvýšených dávek zkuste smíchání Maitake a houby shiitake, protože jejich různé sloučeniny spolupracují synergicky. Ve studii prováděné Tufts University dokonce i u bílých žampionů bylo prokázáno, že zvyšují imunitní reakci. Houbové vegetariánské rizoto  připravované v kokosovém oleji je vynikající způsob, jak si užít antivirové výhody hub a kokosového oleje.

4. Konopná semena

Protein v semenech Cannibis sativa obsahuje globulin názvem edistin, který posiluje imunitní systém. Konopná semínka jsou také nutriční bombou, obsahují všechny esenciální aminokyseliny s vyváženým poměrem omega-3 a omega-6. Zkuste přidat loupaná konopná semínka (tzv konopí srdíčka), na vašhoe smoothie, ovesných vloček, polévek, salátů.

5. Voda

Je všeobecně známo, že když máte rýmu, měli by jste pít hodně vody. Dehydratace může oslabit váš imunitní systém, a tak budete náchylnější k infekcím.

 6. Stop kouření

Cigarety nejsou jen špatné pro vaše plíce, ale jejich dehet a chemikálie také ztěžují vašemu tělu boj proti infekcím. Kuřáci jsou mnohem náchylnější k chronické virové infekci, epidemii a dokonce i rakovině a autoimunitním chorobám.

7. Pravidelně cvičte

Vždycky věděli, že při pravidelném cvičení se cítíte lépe, ale to skutečně pomáhá proti virovým infekcím? Odpověď zní ano! Při cvičení probíhá cirkulace bílých krvinek v těle efektivněji, takže všechny patogeny jsou rychleji zabity. Cvičení je také jeden z nejlepších způsobů, jak snížit stres, který oslabuje imunitní reakci. Pro dosažení nejlepších výsledků, dodržujte pravidelný cvičební režim, ale na takovém bodu, který  vám bude příjemný a současně si zvýšíte i vaši fyzickou kondici.

Zdroj: rodalenews