Jak připravit Quinou

22.08.2015 09:30

Přírodní  semínka Quinoa ( Merlík chilský )

Několik důležitých otázek na začátek, než ochutnáte první zrnka Quinoa...

  • Můžeme jíst syrová semínka Quinoa?   Ne. Musí byt nejdříve uvařena v hrnci či v rýžovaru.
  • Jaký je to nejjednodušší způsob vaření semínek Quinoa? Nejjednodušší a nejrychlejší způsob, jak vařit Quinoa je v rýžovaru ( může být i parní hrnec ) - stačí přidat 1 porci quinoa a 2 díly vody a nechte vařič pracovat. Pokud toužíte po quinoa al dente (trochu tvrdší semínka), doporučujeme nalít 1,5 šálku vody na jeden šálek quinoa.
  • Mám opláchnout Quinoa semínka? Quinoa je ve svém přirozeném stavu. Má vnější ochranný povlak, saponin, který má hořkou chuť. Superfoods zajišťuje, že každá várka Quinoa je předem umytá, čímž odstraní tento povlak. Nicméně se hořkost tohoto povlaku u každého plodu liší, doporučujeme vždy důkladně opláchnout Quinoa (s použitím jemného síto) před vařením.
  • Mám Quinoa semínka předem namáčet? Nemusí namáčet zrna před vařením, ale je doporučujeme to, pro lepší trávení a snížení kyseliny fytové. Tradiční instrukce pro namáčení: Jednoduše namočte tepelně neupravené Quinoa semínka přes noc do teplé vody s kyselém prostředí (například přidáním polévkové lžíce jablečného octa, kefíru, jogurtu nebo citronové šťávy). Pokud tak učiníte, tak je před vařením opláchněte ve studené vodě.
  • Jaký je rozdíl mezi bílou, červenou a černou Quinuou? Neexistuje žádný výrazný rozdíl mezi barvami z hlediska nutriční hodnoty, s výjimkou některých tmavých antioxidantů v červené a černé Quinole. Červená a černá semínka jsou křupavější, pokud jde o strukturu.
  • Pomáhají semínka Quinoa při snížení váhy?       Semínka Quinoa mají vysoký obsah vlákniny a bílkovin, které zvyšují pocit sytosti. Quinoa má také nízký glykemický index, který je dobrý pro diabetiky, neboť nezvyšuje hladinu cukru v krvi.

Quinoa - články